NAARDEN-BUSSUM - ProRail is sinds oktober vorig jaar bezig met de aanleg van de nieuwe westelijke toegang van station Naarden – Bussum. Aannemer Reimert is hard aan het werk en er zijn al veel mooie veranderingen te zien. Een groep enthousiaste leerlingen bracht gisteren een bezoek aan de bouwplaats.

Bezoek basisschool

Groep 6 van de RK Minister Calsschool uit Naarden bezocht de bouwlocatie naast station Naarden - Bussum. "Samen met aannemer Reimert Bouw en infrastructuur is er een actief programma opgesteld voor de leerlingen, zo maken ze kennis met de bouw en dit mooie project." legt John Nieuwstad, bouwmanager bij ProRail uit. Na een korte presentatie op school gingen de leerlingen aan de slag gegaan met verschillende activiteiten op de bouwplaats. Zo is er een muur beschilderd die later wordt dichtgemetseld en zo als tijdscapsule bewaard wordt. Daarnaast werden de handen uit de mouwen gestoken en zijn er straten gelegd en machines bestuurd. Ook konden de leerlingen via een VR-bril een digitale bouwplaats bezoeken en kregen ze uitleg over veiligheid en de bouwwereld.

Voortgang project
Luuk van Hengstum, projectmanager ProRail, vertelt: "Wat op papier is getekend wordt nu buiten zichtbaar en tastbaar in de vorm van bomen, fietsrekken en bestrating. De verwachting is dat het werk begin juli klaar is". Er wordt nu nog gewerkt aan de fietsenstalling, de kiss&ride-strook, de perrons en het straatwerk van de nieuwe entree. Daarnaast wordt de opgang van de tunnel op de kop van het voormalige eilandperron afgesloten en wordt het bijbehorende gebouw op het perron ontmanteld.

Omleidingen voor verkeer
Vanaf deze week staan er werkzaamheden gepland op de kruising Slochterenlaan en Graaf Wichmanlaan. Deze werkzaamheden zullen ongeveer drie weken duren. Tijdens de werkzaamheden is de kruising afgesloten. De omleidingsroute zal met bebording worden aangegeven.

Nachtelijke werkzaamheden
In de nacht van 1 op 2 mei zal er in de nacht gewerkt gaan worden. Hierbij wordt de kap van de tunnel richting de perrons verwijderd. Dit wordt gedaan door groot materiaal en kan alleen in de nacht worden uitgevoerd vanwege de spoorveiligheid.